مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 11:102023-08-03سياسي

یادداشت| ماجرای نان و نگاه!


شاید همان کف نان هم خورده نشود، اما مردم بسیارند کسانی که شاید برای نان شان املت هم نتوانند به اندازه جور کنند؛ آنان نان را با این فراوانی انتخاب نمی کنند.

- خبرگزاری فارس- خراسان جنوبی، یادداشت: بعضی ها، این را مرد که از وضع ظاهر و خودرویی که از آن پیاده شد معلوم بود متمول است گفت و خطاب به مرد نانوا گفت برای سه نان خشخاشی چقدر باید در صف بایستم؟ ماشاءالله مشتری های شما که 10 تا 20 تا نان می خرند.

معلوم نیست می خواهند چکار کنند.

مگر آدم در هر وعده بیش از کف دستی نان می خورد؟ او غر می زد و می نالید و بی مولات می دانست مردمی را که نان زیاد می گیرند، این رفتار او مرا یاد حکایتی انداخت که چندی پیش خوانده بودم؛ همسایه نیازمندی داشتیم که روزی از مادرم کاس های نخود خواست؛ مادرم به او از منزل نخود داد، چون پدرم اختیار بخشش از منزل را به مادرم داده بود.

10 روز گذشت، باز آن زن برای نخود به خانهٔ ما آمد و مادرم کاس های نخود به او داد، گفتم: مادر! این همسایهٔ ما خیلی اهل اسراف است؛ یک کاسه نخود را ما دو ماه می خوریم ولی آنها، 10 روزه تمام می کنند.

این اسراف است، مادرم گفت: پسرم! اشتباه فکر نکن، ما هر روز برنج می خوریم و آنان مثل ما برنج ندارند و هر روز آش میخورند، ما هر روز مطابق خواست مان غذای بابمیل خود را می پزیم و می خوریم ولی آنان نه به باب میل ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یادداشت| ماجرای نان و نگاه!

یادداشت| ماجرای نان و نگاه!